19 november 2013

Mardrömmar

Vaknar upp och har ångest. Ångest över att jag har druckit alkohol. Känner mig helt mosig och trött i huvudet. Precis som man gör när man har druckit. Ligger kvar i sängen och funderar. Jag har ju inte druckit alkohol, det var bara en mardröm. Det känns så skönt!
Ångesten släpper omedelbart. Tittar på klockan och ser att det är en hel timme kvar innan jag behöver gå upp. Bestämmer mig dock för att gå upp, ingen ide att somna om. Är ju egentligen inte ens trött längre. Så jag masar mig upp och kokar lite kaffe.

Nu sitter jag här med mitt kaffe tittandes på nyhetsmorgon och bara njuter.

1 kommentar:

  1. Ja jag vet att jag också ofta drömde om att jag var på fyllan i början ut av min nykterhet. Fast det var länge sedan nu. Jag brukar aldrig minnas mina drömmar, och om jag råkar drömma om att jag hade druckit så vet jag att det bara var en mardröm.

    SvaraRadera