25 november 2013

A day from hell

Så kan man sammanfatta den här dagen. Har varit helt slut och bara legat i soffan. Önskat att nån hade tagit om hand mig. Fixat lite lätt mat och bara tyckt synd om mig. Men nu är det ju inte så. Och lika bra är väl det eftersom jag ändå inte orkar umgås. Dock hade jag önskat att mamma fortfarande levde, då hade man kunnat ringa henne och fått lite medkänsla, fått höra hennes tröstande röst.... Ibland saknar jag henne så oerhört mycket.

Men lite om gårdagens AA-möte. Det var minst lika bra som i onsdags. Kanske lite bättre till och med. Samma värme och gemenskap. Jätte skönt måste jag säga.
Det är många som har varit nyktra väldigt länge och lika många som inte har varit det. Och vad jag hör så har dom flesta verkligen varit på botten och vänt flera gånger. Otroligt starkt att vända allt det till ett nyktert liv.
Nu har ju inte jag varit i botten pga alkohol utan helt andra saker som har gjort att jag har varit där. Och jag känner verkligen att slutar jag inte dricka helt så kommer jag att hamna i botten igen och då är det tillsammans med alkoholen. Dit vill jag inte.
Så allt vad alla berättar ger mig en sorts styrka i att sluta dricka helt och hållet.

Det var dagens tankar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar