18 november 2013

En bättre dag

Gårdagen var ju inte världens bästa dag. Kände mig så ensam med mina tankar. Som tur är så har jag min bästa vän T som man kan ringa när som helst. Även han som jag har en bipolär sjukdom så han förstår precis vad man pratar om. Han vet även om det här med mitt problem med alkoholen. År verkligen oerhört tacksam att han finns i mitt liv. En bättre vän kan man inte ha! Igår var dock ingen dag som jag kunde prata om mina känslor då jag hörde direkt att han inte var på topp. Så det blev jag som lyssnade på honom. Men det gör inget. Man måste ju kunna ge och ta. Det är det vänner är till för.

Men som sagt, idag känns det bättre.
Sov dock lite för länge enligt mig. Men hade egentligen inte förväntat mig nåt annat då jag satt uppe halva natten tittandes på netflix. Det blir lätt så när man är sjukskriven och inte har sina vanliga rutiner. Jag behöver ju inte ens gå upp på morgonen för att se till att sonen kommer iväg till skolan då han valde att flytta till sin pappa när jag flyttade hit. Det blev omöjligt att ta sig till skolan härifrån. Så jag förstår det.

Idag blir det en tur till gymmet. Behöver verkligen jobba på min kondition. För den är verkligen obefintlig.
Först en sen frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar