15 november 2013

Det här med att träna

Tänk att jag har glömt bort hur skönt det är att träna på gym!! Jag fattar inte det.
För drygt 5 år sen tränade jag ca 5-6 ggr i veckan på gymmet. Jag var vältränad, konditionen var på topp, det bipolära fick inget frispel, alkoholen var ytterst begränsad. Typ nån gång då och då och då inga mängder bara nåt glas. För det kunde verkligen förstöra en hel veckas träning. Så det var aldrig värt det.

Sen dess har mycket hänt. Tar det dock en annan gång.

Men nu, idag, känner jag att det är dags att ta upp träningen igen.
Det är dags att ta tillbaka livet. Varken det bipolära eller borderline ska få styra. Och definitivt inte alkoholen!
Jag är starkare än så!

2 kommentarer:

  1. Är avundsjuk på dig, tänk om jag hade den kraften att börja träna igen. Nej jag lider ut av lättja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lättja.... inte kul. Men alla kan ändra ändra sig. Se bara hur långe du har varit nykter. Ta det som en sporre. Kunde du bli nykter så kan du även börja träna.

      Radera