18 november 2013

Det här med alkoholism

Jag vet att jag skrev i ett tidigare inlägg att jag kan bli frisk ifrån det här. Det kan jag inte och det vet jag. Har vetat hela tiden. Alkoholism är en folksjukdom som man inte blir frisk ifrån. Det såg jag med min mamma och ser hos min pappa.
Men vad jag menar med frisk är nog mera min syn och tankesätt kring alkohol och att jag måste lära mig att jag aldrig mer kommer kunna dricka alkohol igen. Inte ens ett litet glas. I det friska innefattar även en sund livsstil. För även fast jag inte har druckit varje dag så har jag inte levt sunt överhuvudtaget. Dålig kost, dålig sömn, ingen motion, stress och sist men inte minst den bipolära diagnosen jag har. Den har haft ett fritt spelrum i många år.

Så gick mina tankar när jag kämpade på crosstrainern på gymmet och tyckte att det var så vansinnigt tråkigt att träna kondition.
Men nu är det gjort och jag så nöjd med mig själv.
Heja mig :-)

2 kommentarer:

  1. Blir så glad över att jag har hittat din blogg. Du hjälper mig verkligen i min sjukdom. Jag skulle behöva ta kontakt med en psykolog och få reda på om jag själv lider ut av ADHD eller någon annan sjukdom förutom alkoholismen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att du tycker det. Känner samma sak när jag läser din blogg.
      Så vi får kämpa på tillsammans även fast jag bara är i början av min resa till ett nyktert liv.

      Radera